Magyarország! Én így szeretlek!

Nincs olyan fórum, ahol panaszkodni lehetne, és úgysem történne semmi változás, így csak puffogok bele a nagyvilágba.

Címkék

4 óra (1) 6 óra (1) 8 óra (1) adó (10) adóalap (1) adócsalás (3) adócsaló (1) adóforint (1) adókedvezmény (1) ÁFA (1) aláírás (1) áldozat (1) alkohol (1) államosítás (1) állampolgár (1) állatorvos (1) altatás (1) aluljáró (1) anya (1) anyakönyv (1) apa (2) ápoltság (1) ár (1) ártér (1) árvíz (1) átatalás (1) átíratás (1) átnevez (1) átutalás (1) autó (13) autópálya matrica (1) babakocsi (2) baleset (2) bank (1) bankjegy (1) bankkártya (5) befizetőszelvény (1) bejelentés (1) beteg (2) betilt (2) betű (1) bkv (5) bölcsőde (1) börtön (3) botrány (1) brutalitás (1) Budapest (1) Budapest Pride (1) bűncselekmény (6) bűnöző (3) büntetés (6) busz (4) büszke (1) cigány (6) cigaretta (1) cölibátus (1) család (3) családi adózás (1) családi pótlék (1) csapat (1) csomag (3) Deutsch Tamás (1) dohányzás (2) dopping (1) DOS (1) dress code (1) drogos (1) dugó (3) dugódíj (1) EB (1) egészségügy (1) egyetem (1) egykulcsos (1) életkor (1) ellenőrzés (1) elmegyógyintézet (1) előzetes letartóztatás (1) elsősegély (1) eltartott (1) elvált (1) erőszak (1) értasítés (1) értékrend (1) esernyő (1) eső (1) fasiszta (2) fék (1) feketemunka (1) feltart (1) felvonulás (1) fiatal (1) fizetés (5) foci (1) foci EB (1) fogantatás (1) forgalmi (1) forgalom (2) formanyomtatvány (1) frakció (1) független (1) gát (1) görög (1) gyalogos (4) gyár (1) gyerek (12) gyermek (3) gyermekorvos (1) gyilkosság (1) gyógyszer (1) hajléktalan (2) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (1) hallgató (1) házasság (1) házhozszállítás (1) hellókarácsony (1) hév (1) hibás (2) hídpénz (1) hozzáállás (3) időpont (3) ikrek (1) illeték (1) Index (3) indokolatlan (2) ittas vezetés (1) járda (3) járulék (1) játszótér (1) jegy (1) jegyző (1) jelölt (1) jezsuita (1) jog (1) jogosítvány (4) karbantartás (1) kasztrál (1) katolikus (1) képviselő (2) kerékpáros (4) kereső (1) készpénz (2) kézbesítés (1) kezelés (1) kísérlet (1) költség (2) kommunikáció (1) kontroll (1) könyv (1) konzervatív (1) kórház (1) kormány (2) kormánypárt (1) környezet (1) környezetvédelem (3) korrupció (1) követési távolság (1) közmunka (1) közoktatás (1) közterület (3) KRESZ (5) küldemény (1) külsőség (1) kurva (1) kutatás (1) kutya (2) lakalmassági vizsgálat (1) lakcím (3) lassú (1) levél (2) liberális (3) liberalizmus (3) lopás (4) MÁK (1) mandátum (1) MÁV (1) mazsola (1) megszorítás (1) meleg (1) meningitis (1) menóra (1) mese (1) mesekönyv (1) metró (2) minimálbér (2) miniszter (1) miniszterelnök (2) mise (1) Miskolc (1) mobiltelefon (2) motoros (1) MT (1) munkahely (1) munkáltató (3) munkanélküli (1) munkarend (1) munkás (1) munkavállaló (3) munkaviszony (1) Munka Törvénykönyve (1) náci (2) Nagykanizsa (1) Nemzeti Dohánybolt (1) nem orthodox gazdaságpolitika (1) nokomment (1) nővér (1) nyilatkozat (3) nyílt levél (1) nyitva tartás (1) nyomkövetés (1) nyomtat (1) nyomtatvány (1) OEP (1) okirathamisítás (1) okmányiroda (4) oktató (1) olimpia (1) oltás (1) oltóanyag (1) öltözködés (1) online (1) Orbán Viktor (1) öreg (1) öregasszony (1) ország (1) orvos (1) orvosi kiskönyv (2) özvegy (1) P+R (1) pap (1) pápa (1) paragrafus (1) parkoló (2) parkolójegy (1) parlament (1) párt (1) pártlista (1) patika (1) paypal (1) pedofil (1) pénz (5) pénznyelő (1) posta (8) rablás (1) reform (1) rektor (1) rendőr (6) rendőrség (1) repülőtér (1) robogós (1) római (1) rutin (1) Schmitt Pál (1) sebesség (1) sebességkorlátozás (1) segélyes (1) sport (1) sportoló (1) súly (1) szabadság (1) szabály (3) szavazás (2) szemét (1) szimulátor (1) SZJA (3) szja (1) szmog (2) SZTK (1) szülés (1) szülő (6) TAJ-szám (1) támogatás (2) tanfolyam (1) tanuló (1) Tarlós (1) társadalmi munka (1) társadalom (1) távolsági közlekedés (2) telekomadó (1) térfigyelő kamera (1) térítés (1) teszedd (1) tettes (1) tilos (3) többkulcsos (1) tömegközlekedés (12) tulajdonos (5) tüntetés (1) TV (1) válás (1) válasz (2) választás (1) vallás (1) válság (1) válságadó (1) városvezetés (4) vásárlás (2) vatikán (1) védekezés (1) védelem (1) védőnő (2) versenyző (1) vérvétel (1) villamos (1) vizsga (2) vizsgálat (2) vonat (1) vonatjegy (1) zebra (2) zsinat (1) Címkefelhő

Jogsit minden idiótának?

2012.06.21. 09:00 panaszmuki

Röviden és tömören: Ne!

Kicsit bővebben:

Tévhit, hogy a jogosítványnak alanyi jogon kellene járnia mindenkinek.

A vezetés veszélyes üzem. Bulvárosan is mondhatnám, de költői túlzás nélkül is elég egy pillanatyni kihagyás, és könnyen tragédia történhet.

Sajnos - vagy szerencsére - nem mindenki alkalmas arra, hogy közúti forgalomban biztonságosan vezessen.

Mielőtt valaki jogosítványt szerezne, szükséges lenne egy alapos, több mindenre kiterjedő vizsgálat.

  • Pszichológiai vizsgálat. Dühkitöréses, döntésképtelen, stb. emberek nem alkalmasak a jogosítvány megszerzésére.
  • Reflexvizsgálat. Az, aki másodpercek alatt tud csak lereagálni egy ingert, az inkább ne vezessen.
  • A jelenleginél sokkal alaposabb látásvizsgálat. Vizsgálni kell a térlátást, a látást szürkületben, stb.
  • Szimulátoros gyakorlatok forgalmi szituációkra. Meg kell figyelni, hogy a jelentkező mennyi idő alatt, és hogyan dönt. Gyors és határozott döntések meghozatalára van szükség.
  • Mindezen vizsgálatok eredményét központi rendszerben kellene tárolni, mondjuk 5 évig, és a vizsgálatót végzőt/felügyelőt is fel kellene tüntetni.

Ezek után, ha a jelentkezőt alkalmasnak találják, akkor el kezdhet tanulni.

Az elsősegély vizsgát nem tenném kötelezővé. A jelenlegi formában nem sokat ér, sőt, sok esetben jobb ha az illető inkább kihívja a mentőket. A mobiltelefonok korszakában már azonnal tudnak mentőt hívni. Ha viszont mégis feltétel lenne, akkor legyen a jelenlegi helyett egy rendes elsősegélynyújtó tanfolyam, rendes vizsgával kell.

A KRESZ tanfolyam gondolom jelenleg is oktatótól függ, de a sok helyen alkalmazott, "menjünk végig a tesztkönyvön" jellegű tanfolyamok helyett fix tematikájú, "mesélős" tanfolyam kell, ahol a szabályok mellett azok logikáját, és hátterét is elmagyarázzák a tanulóknak. Akár magasabb óraszámban is. Sok tanuló simán átmegy a teszten, mert tudja, hogyha a rajzon itt meg ott áll egy autó, akkor hányadikként mehet, de azt nem tudja, hogy miért. Valós forgalomban meg megy találomra.

Rutin és forgalmi oktatás történjen bekamerázott autóban, rögzített GPS adatokkal. Ezeket az adatokat a jogosítvány megszerzéséig szintén központi rendszerbe fel kell tölteni, és tárolni. Látható lesz, hogy a tanuló elvégezte-e a kötelező óraszámot, és részt vett-e pl. éjszakai vezetésen. Ezen kívül a kötelező óraszámot legalább 50 óra, amiből legalább 5 rutinpályán történjen. egy héten ne lehessen 5 óránál többet elszámolni. Valamint a jelenleginél sokkal változatosabb szituációkat és helyzeteket is kötelezővé kell tenni. Pl. vezetés esőben.

Aki a kötelező óraszámát teljesítette, annak legyen kötelező egy alap vezetéstechnikai tréning is.

Ha a tanuló és az oktató is úgy érzi, hogy a tanuló felkészült, valamint az összes kötelező gyakorlaton túl van, jelentkezhet vizsgára. Ennek is szigorítanék a menetén.

Vizsgázni csak hitelesített, bekamerázott, fekete dobozos autóval lehessen. Visszaélések rögtön elkerülhetőek lennének, nem lehetne valakit pofára megbuktatni, és nem lehetne valakit a kenőpénz miatt átengedni.

Rutin és forgalmi vizsga rögtön egymás után lenne.

A vizsgaautó nem az oktató autója lenne, hanem a vizsgaközponté.

Autót a tanuló választana találomra.

Egyes autókon lennének olyan problémák, amiket ugye indulás előtt ellenőrizni kell. Pl. kiégett izzó. Ezeket a tanulónak ott helyben orvosolnia is tudni kell. Akár kereket cserélni is. Ha helyszínen nem orvosolható a probléma, akkor a tanuló kap egy másik autót. Mondjuk ez lehetne hibamentes, fölöslegesen azért ne szívassuk.

Ha sikeresen vette a rutin és a forgalmi vizsgát, akkor jöhetne a szimulátoros vizsga. A szimulátorban lennének necces szituációk, pl. valaki lelép az útra, nem adják meg az elsőbbséget, stb. Itt meg lehetne nézni, hogy olyan balesetveszélyes szituációt, ahol garantáltan, egy átlagos sofőr számára el lehet kerülni a balesetet, a tanuló megállja-e a helyét.

Ha ezt a vizsgát is sikeresen teljesítette a tanuló, akkor megkaphatja a jogosítványt. 5 évre. Maximum.

És 5 évente újból teljeskörű vizsgálat jön, valamint újból kell vizsgázni mindenből.

5 év alatt a KRESZ is sokat változik, és az ember fizikai valamint mentális állapota is.

Annyit még hozzátennék, hogy ha bármelyik vizsga sikertelen, akkor ott mondjuk minimum 5 pótórát kell venni, és egy hónapig ne lehessen újra vizsgázni.

Baromi macerás lenne megszerezni a jogsit, és sokba kerülne, főleg megújítani a mostani állapothoz képest, de garantálom, hogy rengeteg alkalmatlan embernek nem lenne jogsija, és azok sem tennék le, akik 10 évente kétszer vezetnek. Akkor is szarul.

Szólj hozzá!

Címkék: tanfolyam forgalom vizsga oktató szimulátor jogosítvány tanuló rutin elsősegély KRESZ lakalmassági vizsgálat

A bejegyzés trackback címe:

http://meisz.blog.hu/api/trackback/id/tr374598427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.