Még be sem vezették a dugódíjat, már a hídpénzen agyalnak.
Egy dolog tagadhatatlan tény: túl nagy a forgalom a tágabban értelmezett belvárosban.
De persze szokás szerint fejjel mennek a falnak, unorthodox gondolkodásmód: ahelyett, hogy megnéznék, hogy miért sok az autó, inkább pénzbehajtásra mennek rá.
Kapásból a következő okokat tudom felsorolni:
- Mert a tömegközelekdés nem alternatíva. Ocsmány az egész. Zsebtolvaj cigányok. Ezeréves, füstös, mocskos buszok. Tbc-s, húgy- és fröccsszagú, mocskos hajléktalanok. Lerohadó, széteső, kigyulladó jármávek. Télen fűtés nincs, nyáron légkondi nincs.
- Mert aki az agglomerációból érkezik, nem tudja hol lerakni az autóját. Nincsenek P+R parkolók. Vannak parkolók, amiket annak neveznek, de pl. az a kb. 150 hely, ami a Mexikói úton van, semmire nem elég. Jó lenne például a Felvonulási tér - 56-osok tere, de az meg rendezvények miatt állandóan le van zárva. Ja, meg persze a Hungária körúton belül van...
- Mert sokan WC-re is kocsival járnak. Na, velük tényleg nem lehet mit kezdeni.
A végső megoldás az lenne, ha először is a tömegközlekedést annyira felfejlesztenék, hogy az ember szívesen használja. Ezek után P+R parkolókat kell létrehozni minden nagyforgalmú járat végállomása mellett. Mondjuk, akinek BKV bérlete van, az használhassa ingyen. És természetesen őrzött parkolókra van szükség. Mert én sem szívesen hagynám a kocsimat az autótolvajok kánaánjában.
Persze tudom, hogy ez idő, meg pénz.
De addig is lehetne ésszerűbb megoldást alkalmazni.
A hídpénzt kapásból el kell felejteni.
Egyáltalán, nem is értem, hogy ezt hogyan gondolták, de a legfőképpen, hogy akarják megvalósítani?
A hidak már így is be vannak állva. Még jobban lelassítani a forgalmat a díj beszedésével vagy ellenőrzésével elmebajra utal.
Ezen kívül el kéne dönteni, hogy a környezetszennyezést akarják-e csökkenteni a dugódíjjal, vagy sima pénzbehajtás lenne?
Mert ha utóbbi, akkor tényleg nincs értelme tovább ötletelni.
De ha netán mégis az első, akkor íme egy jobb javaslat.
A következő zónákba a következő járművek hajthassanak be díjmentesen:
- Kiskörúton belülre: EURO V-ös, vagy jobb besorolású.
- Nagykörúton belülre: EURO IV-es, vagy jobb besorolású.
- Hungária körúton belülre: EURO III-as, vagy jobb besorolású.
- Mindenki más fizessen.
Így a környezetszennyezés és a frogalom is csökken, valamint bevétel is lesz.
Kedves városvezetés, lehet schimttelni!